האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא על ביטול ההילולא: "אין אנו מקבלים החלטה זו"

    אבי רבינא No Comments on האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא על ביטול ההילולא: "אין אנו מקבלים החלטה זו"

    המשטרה הורתה על ביטול הילולת הבאבא סאלי זיע"א, וזאת בתירוץ של בטיחות ההילולא למרות שלא קיבלו מנהלי האירוע דרישות בטיחות מהמשטרה. בתגובה בנו של באבא סאלי זיע"א רבי ברוך אבוחצירא יוצא במכתב חריף נגד ההחלטה וקורא לציבור להגיע. ח"כ מרגי: "הציבור יצביע בהמוניו"

    האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא בנו של הבבא סאלי זיע"א צילום: פלאש 90
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הדרישה בקבינט הקורונה להחיל הגבלות על הילולת הבבא סאלי זיע"א בנתיבות, מצד פרויקטור הקורונה זרקא, והתמיכה של שר הבריאות הורביץ בדרישה, ראש הממשלה השיב בקבינט כי יש לפעול לקיום ההילולא תחת הגבלות של התו הירוק. כעת המשטרה חורצת דין לעצמה ומבהירה כי ההילולא הקדושה בנתיבות המושכת עשרות אלפי איש מכל רחבי הארץ ובעולם תתבטל.

    מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, הורה כי השנה לא תתקיים הילולת הבאבא סאלי זצ"ל בהשתתפות הקהל הרחב ולא תותר כניסת הקהל הרחב לציון הקבר והמתחם המגודר אשר סביבו המוחזק ע"י הקרן להנצחת הבאבא סאלי זצ"ל.

    לטענת המשטרה, הוראה זו ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב נוכח כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה. בהודעת המשטרה לא צויין אם המשטרה דרשה הוראות בטיחות שונות ממנהלי ההילולא בכדי לקיים את ההילולא השנה בבטיחות כפי שהיה עד כה.

    מהמשטרה נמסר כי היא קוראת לציבור להישמע להנחייה זו ולא להגיע למתחם הציון ביום ההילולה. כל הפרה של הצו וככל שיידרש הדבר, תפעל המשטרה באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה הציבורית במתחם קרן הבאבא סאלי זצ"ל.

     

    החלטת המשטרה:

    בתגובה להחלטה הקשה והבלתי מידתית, כאשר ברחבי הארץ מתקיימים כינוסים גדולים ללא הפרעה וללא הגבלה. בנו של הבאבא סאלי, האדמו"ר הרב ברוך אבוחצירא, תוקף במכתב מיוחד את ההחלטה על ביטול ההילולה לאביו: "חידלו הרע, אל תתעסקו במקום הנורא הזה".

    במכתב כותב האדמו"ר בחריפות: "במפח נפש שמענו זה עתה על רצונם של הפקידים למנוע את השמחה של בית ישראל על ציונו  הקדוש והטהור של מור אבי הקדוש עטרת בית ישראל, בין בתוך המבנה בציון ובין ברחבה תחת כיפת השמיים. אהה כי מר ליבי מר כבוד בית ישראל ניתן למרמס".

    הרב מבהיר כי אינו מקבל את החלטת המשטרה, "אין אנו מקבלים החלטה זו בשום פנים ואופן, מאות אלפים מאחינו בית ישראל המקושרים בלב ונפש ובעבותות אהבה עזה לאור עיני, עטרת ראשי ועטרת בית ישראל, אדוני אבי הקודש והטהור זיע"א, לא יוכלו לראות כבלע את הקודש, ואיש לא יוכל למנוע מהם את השמחה הנאדרת הזו".

    הרב מר על ההחלטה השערורייתית שאינה הוטלה על אף אירוע דומה, "ואם היינו שומעים שבשאר המקומות היו סוגרים ומונעים מאנשים להגיע חצי נחמה. אבל התמיה הוא שרק במקומות הקדושה והטהרה יניחו אזיקים ואיסורים איך אוכל והחרשתי לשעה הזו".

    הב מבהיר לפקידים והשוטרים שיאכפו את הנוהל הבעייתי, "ובזאת אני מודיע ומכריז כל פקיד או בעל תפקיד שחושב למנוע ולהגיל ולמנוע את השמחה הגדולה על מקום מנוחתו של מור אבי הקודש זיע"א, לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו ולא יאמר ולא יאמר לתועלת הציבור הגבלתי".

    המכתב המלא:

     

    חבר הכנסת יעקב מרגי תקף במליאה את החלטת המשטרה לביטול הילולות הבאבא סאלי ואמר: "אני אזרח שומר חוק אבל אני אומר לכם הציבור יצביע בהמוניו. אם בעבר המתפללים היו באים בפריסה של 3 ימים השנה בגלל החלטת המשטרה תהיה צעדת מחאה ומאות אלפים יעלו לציון ביום ההילולה".

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר בתגובה: "הממשלה האנטי יהודית הזו משאירה את מופעי התרבות, את משחקי הספורט, ואת חגיגות הסילבסטר, אבל את הנושא היהודי של הילולת הבאבא סאלי היא סוגרת. סופה של הממשלה האנטי יהודית הזו קרוב".

    ח"כ יצחק פינדרוס אמר על החלטת המשטרה לאסור את הגעת המתפללים לציון הבבא סאלי זיע"א ביום ההילולה. "לא מבין את ההיגיון של הממשלה. חגיגות הסילבסטר – אין בעיה בריאותית, אבל כשרואים מורשת יהודית פתאום יש בעיה?".



    0 תגובות